tisdag 6 oktober 2009

Regeringens tvättstuga försöker ta sig an Sveas solkiga klädnad...

En förtvivlad allians försöker ställa sig på benen. Jag liknar det som en enorm tvättinrättning, som försöker tvätta, och bleka alla fläckiga otyg man ställt till med under regeringstiden.

"Sveas" kläder är solkiga och man har inte förstått att man måste följa råden från första början, för att bibehålla kvaliteten. Välfärden är inte självklart. Det förstår inte alliansen.
Sverige har stått modell för många länder, men nu undrar man vad landet håller på med.
Sverigemodellen som med socialdemokraterna i ledning har vuxit från ett land i armod och fattigdom, orättvisor, till ett land med skola, sjukvård och omsorg för alla.
Sverige har haft en utveckling som är unikt.
Och det med människor vid rodret som förstår välfärdens hela spektra.
Alliansen har dubberad svenska folket i osanningar och lögner.
Men,
"Vad har dom att komma med," som en god vän sa till mig häromdagen när jag var ruskigt frusterad.
Tack Anna!
Det är bara några veckor kvar tills jag fyller 50 år.
Mina föräldrar var enkla svenssons. Men som medborgare har vi tillsammans med alla andra fått den utveckling och omsorg som vi har behövt.
Jag har gått på dagis, nio år i grundskolan och fritids.
Jag har kunnat uppsöka sjukvården utan att tänka på om jag har råd.
Jag hade som ung kvinna, tillgång till gynekolog, sexrådgivning och p-piller.
Jag har fått all vård som behövdes i samband med graviditet och förlossning, och jag hade möjlighet
att stanna på BB så länge det krävdes. Med första dottern i 10 dagar pga komplikationer, utan att behöva tänka på om jag hade råd eller inte.
Jag och mina barn, liksom alla andra, har under uppväxt fått vaccinationer mm som har skonat oss från dödliga eller svåra utgångar.
Jag har som vuxen haft möjligheten till studier, eftersom jag hade svårigheter i grundskolan med koncentrationen. Jag kunde ta igen med råge.
Jag har under arbetsåren haft det fackliga stödet, som hela tiden har kämpat för arbetsrätten och jag har med mina inbetalda avgifter kunnat överleva när jag under ett antal perioder var arbetslös.
Socialdemokratins värde är fantastisk. Det finns alltid att göra, utveckla och förnya. Det är helt i sin ordning i nya tider att modernisera efter tidens tand.
Men vi vågar utveckla, och vi vågar diskutera det.
Detta och mycket därtill gör att det är så enkelt, att tala om varför jag är socialdemokrat.
Så, det spelar ingen roll hur mycket än alliansen nu försöker tvätta i sitt regeringstvättotek,. de har inte, och kommer aldrig ha för avsikt att låta Sverige förbli ett land med välfärd för alla. Vad dom än försöker lura folket med.
Läs DN debatt idag.

Varmt Liza

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Ditt inlägg granskas av en moderator innan den publiceras. Tack för din medverkan!