söndag 25 oktober 2009

Man har det helt enkelt riktigt bra.....


Fick ett sms på eftermiddagen. En av mina arbetskamrater undrade om jag kunde börja jobba lite tidigare.

Just nu räknar jag nästan minuter, eftersom det är så mycket att göra. Hemmet ska pysslas om, snyggas till och fejas till lördag.
Hjälpt/hjälper älskade maken med svärföräldrarnas lägenhet, och dras samtidigt med ett läge där astman gör sig påmind...... det kallas stress.

Nåväl, klart jag åkte in tidigare, undrade förstås varför, men fick inget vettigt svar. Jaja, allt behöver jag ju inte veta......

Men det var en fin överraskning som väntade!

Min fina brukare hade ordnat fikabord med levande ljus, nybakad chokladkaka, the och riktigt mys!

Har jag det bra eller?

Så kvällis blev hemskickad, och min fina brukare och jag filosoferade över killar, jobb, dans mm och drack vårt goda the. Riktigt härligt mysigt!

Sen gjorde vi som vi brukade, Läste några kapitel ur en bok. Det borde fler pröva på för det är ett underbart sätt att avsluta dagen på, och det ger en fin samhörighet. Att göra sånt tillsammans.

Så nu sitter jag här med ett leende, och tycker att jag för tillfället har det allra bäst i världen. Knäck det, den som kan!

Varmt Liza

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Ditt inlägg granskas av en moderator innan den publiceras. Tack för din medverkan!