lördag 26 september 2009

Liza i "här är ditt liv"!!

Det var kul att se att just Eliasson var gäst i "Här är ditt liv". Tyvärr kunde jag bara se en kort stund eftersom det dags att åka till jobbet en stund efter start.
Så tänker jag vara lite gnällig. 3 karlar på rad, och jag undrar naturligtvis vem som blir den fjärde gästen.
Jag skulle hemskt gärna vilja vara gäst, men jag är far away from special star, så det är bara att drömma om.
Nu behöver man ju i och för sig inte vara det för att låta det bli ett utomordentligt spännande program.
Jag minns Lasse Holmqvists program med en helt okänd FN-soldat som var otroligt spännande. Eller den där äldre kvinnan som hade jobbat många år i missionens tjänst och utvecklade kvinnors arbetsvillkor bl a i indien tror jag. Kan ha fel på land, men det var också otroligt spännande.
Vad skulle då jag bidra med?
Ja, en bit av uppväxten på söder, barnkrubban (dagis) bus och lek i Björns trädgård på Medborgarplatsen. Som senare blev bus och lek på kvarnen, på Medborgarplatsen.
Vi söderungar tvångsbadades i skolan. Man ansåg väl att vi var extra skitiga eftersom vi södermänniskor inte hade annat än kallvatten och gemensamt badkar i källaren.
Varannan vecka pojkar och varannan vecka flickor.
Men jag lovar, att gasspisarna gick för höga lågor för att familjen skulle ha varmvatten till disk, badbalja och tvättkok.
Vad skulle jag mer kunna erbjuda.....tja herregudars nog skulle jag kunna ställa till med ett dubbelprogram!
Och fick jag sen klämma in en del om den fackliga rörelsen och socialdemokraternas kamp skulle jag vara rätt nöjd.
Men för att återkomma till denna nutida programserie, så funderar jag alltså hur nästa avsnitt kommer att se ut.
Efter tre män, en lysande skådespelare, en framgångsrik fotbollstränare i kostym, och denne fantastiske Eliasson, så undrar jag hur kvinnan kommer att se ut. Ja för jag tar för givet att det kommer en kvinna nästa gång.
Det intressanta är att jag tror att man medvetet har börjat programserien med tre starka män för att få tittare. Kanske är det feministen i mig som gnäker, men det här mönstret har man liksom sett tidigare.
Jag hoppas innerligt, att kvinnan är en spännande person och att man inte drämmer till med en bjäfsig flamsa som tar udden av framgångskavalkaden.
Men egentligen är det att hålla konceptet på det viset. Tre vise framgångsrike män, och den flamsige kvinnan.
Nej, håll stilen nu TV och gör något vettigt av fortsättningen. Fick jag bestämma skulle det bli Antonia Axelsson eller Marie Ledin. Vi får väl se hur man lägger ribban för den kvinnliga kvoteringen i programidén!
Här i Norrtälje skall det snart gå av stapeln en dansuppvisning har jag hört talas om.
Några av domarna från lets dance och några av våra lokalkändisar som ska uppträda. Namnen är än så länge hemliga och jag kan säga redan nu att jag är rätt sur som inte blev tillfrågad.
Hade gärna tagit chansen till att dansa en cha cha om de även så vore att det blev Reidar Carlsson som danspartner. (redaktör på Norrtelje tidning)Vad gör man inte för konsten.
Nåväl, var är väl en bal på slottet.......
Varmt Liza

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Ditt inlägg granskas av en moderator innan den publiceras. Tack för din medverkan!