fredag 11 september 2009

Höstar är starttider för allt, det mesta och hur hinna...


Hösten har en förmåga att väcka känslan för en massa nystart. Vissa har första Januari som nystartstillfällen, men jag tycker att höstar knäcker med hästlängder.
Nystart för alla som ska börja skolan, banta bort sommarkilon, planera vinterresan, börja söka nya jobb mm mm mm
Mitt problem är, att det börjar så mycket spännande saker, och helst vill jag hinna med allt! Men naturens lag säger att det inte går. DET, gör mig oerhört frustrerad.
Jag har ännu inte kommit på lösningen för att dämpa lusten att hinna så mycket som möjligt, och jag undrar om jag någonsin kommer att göra det?
Politiken, åh vad vi har att göra! Ett kul, tungt arbete där informationsflödet aldrig sinar av mätningar, statistik, ordkrig, glädjeskutt...... och det är ett sjå att ens försöka hinna läsa en bråkdel........ men nog vill jag!
Attention, detta viktiga, intressanta och angelägna som jag försöker lägga ett grepp om för att samordna en struktur för att bidra till att tillgängligheten, upplysning och verksamheter ska kunna bli mer tydliga.....
Min familj.... ja inte kommer den på sista plats, men ibland känns det så när jag åker ifrån min älskade man, inte hinner spendera tiden i trädgården eller ens hinner tömma tvättmaskinen......
Det är så mycket som är roligt. Det är ett problem.
Men för att se det från ett vänligare perspektiv så ser jag också,
Vilken tillgång vi har i vårt Sverige. I det stora hela en härlig demokrati som vi har arbetat fram. Vi kan - och får, vara med i samhällsdebatten och den är inte bara till för några få.
Jag blir så otroligt glad, över att kunna vara delaktig.
Men saken kvarstår, hur rensar man i en agenda? På ett klokt sätt? Där har jag verkligen något att lära mig. För jag vill så gärna vara med....
En mycket funderande Liza

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Ditt inlägg granskas av en moderator innan den publiceras. Tack för din medverkan!