onsdag 11 november 2009

och de nominerade är......

Gårdagens styrelsemöte hos Rimbosossarna var med blandade känslor.

Det första,
jag tycker alltid det är helhärligt att träffa mina kära kamrater!
Det samma är det i princip vilket möte jag än går på, så har atmosfär en stor betydelse.

Det andra,
alltid lika klurigt i valsituationer. Jag har ju en viss förmåga till att vara väldigt frågvis och jag tror att det gör många osäkra. Vilket är onödigt, för jag är verkligen frågvis och nyfiken på alternativ, vad händer sen, hur jobbar man vidare, hur går det till mm.
Tro mig, mina gamla skollärare skulle känna igen mig på bara beskrivningen!
Våffådådå, som rumpnissarna sa. Jag har säkert en sån gen.

Nåväl, lite höjda röster blev det nog, men kanske mest iver tror jag. Och det är ju inte ett enkelt arbete. Många viljor, många med lust och passion till politiken, och svårt att fördela.

Jag hoppas innerligt i allafall att det i slutändan blir ett bra reslutat för AK, Partiet och oss själva.

Inför kommande mandatperiod hoppas jag att jag kommer med i fullmäktige.
Och att jag får vara kvar i socialnämnden och som nämndeman i tingsrätten.
Tycker att jag annars duktigt har frigjort mig från alltför mycket "göra" och än är det tyvärr lite mer jag måste minska på.

Att hitta balansen mellan arbete, fritid och föreningsliv med uppdrag är ett sjå i sig, men nog tar det en stund att landa i vad man verkligen vill.

Så, det är en liten vägbit kvar, och det känns spännande, lite läskigt och fantastiskt att man faktiskt är med och påverkar. Demokrati, jag bara säger det......

varmt Liza


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Ditt inlägg granskas av en moderator innan den publiceras. Tack för din medverkan!